Jumaat, November 23, 2007

MAKLUMAN UNTUK SEMUA JAQUEZEEAN

Aku dah permudahkan korang nak blogging kat sini. Aku dah addkan semua ahli² Jaquezee sebagai author untuk blog nih. So, please check your email... Sesapa yang blom lagi beri e-mail kat aku, boleh bagitau kat e-mail: jaquezee@yahoo.com

- First of all, kena buat akaun google satu (gmail), free je. Sesapa yang dah ada, baguih. Senang keje.
- Bukak e-mail yang mana korang dapat invitation jadik author Jaquezee tu. Klick kat link yang dibagik.
- Pastu, korang log-in kat situ guna akaun google yang korang dah buat tadik.
- Blogger Jaquezee dah ada kat dalam tu. Korang boleh start blogging dari sini.
- TAPI, korang kena edit dulu kalo nak nama korang kluar kat blog Jaquezee. Caranya:
- Kat dashboard blogger tu, click kat "My Account".
- Ada column "Personal Information", klick "edit"
- Boh nama korang kat field "Nick name", pastu save.
- Nama korang akan ada tiap kali korang post blog.
- Siap!

Nape aku buat gini?
- Sebab, takut dua atau lebih ahli yang masuk akaun guna user Jaquezee pada masa yang sama. So, nanti tak ler conflict!
- Lagi satu, bila lupa nak tulis nama, still lagi tau sapa yang post blog sebab nama dah ditulis otomatik.
- Tak der la lupa apa password atau username untuk blog ni sebab korang dah ingat korang punya id sendiri.
- Lagi satu, tiap sorang dah ada akaun sendiri, boleh tulis blog sendiri pas nih, link dengan jaquezee punya blog, bikin ini blog lagi besar! Macam yang aku buat.

TAPI, cara di atas adalah untuk memudahkan korang. Kalau still rasa senang dengan cara lama, log-in guna user "Jaquezee", aku pun tak kisah.

Okay, harap maklum semua!

5 komen:

~ney emily~ berkata...

aluuu encik admin, tlg ya ngak paham sih karangan ini... pjg bangat deh... pagi2 ni pemahaman kurang pulak.. huhuu tlg ajar ek.. maceh

Nazie berkata...

aper nih nama gua xglamer la tukau la jadik nazie a.k.a makngah baru beshhh

JejAka MaLaYa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
JejAka MaLaYa berkata...

macam mana korang nyer topic jerk leh kuar ... aku nyer x der ... apasal gua nyer myspace x nak advertise kan skalik ... www.myspace.com/hadi30

Ijann Hj. Marzuki berkata...

Tu dah buboh!