Jumaat, Disember 14, 2007

Term²

Hehehe... Ni adalah term² yang selalu digunakan oleh ahli² Jaquezee. Sama ada secara rasmi atau tak rasmi, penggunaan ini telah diadaptasikan dalam kumpulan. Term² ini selain daripada sebagai tujuan membahan, ia juga digunakan sebagai penyelarasan pemahaman dikalangan ahli. Hehehehe...

1. Ngebowl
Terma ini digunakan untuk aktiviti bermain bowling Jaqueezee. Asal usul terma ini datangnya daripada Lan kerana kekerapan dia menggunakan "ngebowl" apabila mengajak ahli² untuk bermain bowling. Seterusnya, terma ini diambil oleh Admin untuk melebelkan post bowling dengan term yang agak sama iaitu "pengebowlan" iaitu perbuatan ngebowl ahli² Jaquezee.

2. Memuviee
Terma ini juga dimulakan oleh Lan di dalam postnya untuk mengajak ahli² Jaquezee pergi menonton wayang² terbaru. Walaubagaimana pun, terma "memuviee" ini telah lama diguna pakai oleh ahli² dari dahulu lagi. Sekali lagi, terma ini telah digunakan oleh Admin tetapi dalam bentuk yang agak berlainan iaitu "pemuvieean" yang bermakna perbuatan memuviee oleh ahli Jaquezee.

3. Cumul
Terma yang berbunyi agak lawak ini hampir² sama dengan bunyi syumul, tetapi ianya amat berlainan makna. Penggunaan terma "cumul" ini adalah untuk menggambarkan kecomelan yang melampau. Cumul ini telah digunakan pertama kalinya oleh Yan untuk menggambarkan Admin dalam keadaan kecepatan atau tergopoh-gapah. Terma ini diterima dengan penuh keikhlasan olah Admin untuk digunapakai di dalam blog ini secara besar²an.

Sebarang penggunaan terma² baru yang digunakan oleh ahli² Jaquezee akan direkodkan di sini untuk future reference. Harap maklum.

Wakakakakaka...

1 komen:

mr. lan berkata...

ekekek...
name aku naik ooo...
same2 la kte mengebowl n memovie bersame2....